Select Page

HAR DU ET

SPØRGSMÅL?

Nedenfor finder du vores ofte stillede spørgsmål. Du kan også skrive til os, hvis du har spørgsmål, der ikke er besvaret.

FAQ

Er der nogen binding?

Der er ingen bindingsperiode

Hvilke områder dækker i?

Odsherred, Halsnæs, Gribskov kommune samt Hornbæk.

Hvad med skat og bundfradrag?

Sommerhus:

Vi fungerer som udlejningsbureau, og du
har som vært derfor adgang til det fulde
bundfradrag for sommerhus
udlejning, svarende til 44.500 kr. i 2023.

Se mere her:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234798

Hvordan kommer jeg/vi i gang?

Udfyldning af formular til os.

Vi tager kontakt, aftaler et møde og ser boligen samt gennemgår jeres særegne detaljer og behov samt vores forventninger/’krav’ til samarbejdet.

Vi fastsætter en pris for hvad din bolig skal koste pr. overnatning.

Vores uddannede komm. medarbejder udformer og opsætter til sidst jeres opslag på div. udlejningsportaler med tilhørende fotos.

Hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med opstarten?

I forbindelse med opsætning af  boligprofil (tekst og fotos)på diverse udlejningsportaler tager vi et engangsbeløb på 750 kr.

Vores kommunikationsmedarbejder tager sig af dette.

Hvad skal gæsterne selv gøre i forbindelse med afrejse?

Gæsterne bedes venligst: 

– tage al sengelinned af 

– sørge for at alle skraldespande er tømt 

– opvaskemaskinen er tømt

Afrapportering v. udlejning

Vi sørger for at anmelde gæsterne direkte via airbnb, som forudsætning for, at I kan modtage gæsteanmeldelse tilbage. 

Det er vores klare mål at gøre alle vores kunder til superværter 😊

Klargøring/slutrengøring

Vi sørger som udgangspunkt for slutrengøringen efter hver booking, sådan, at din bolig efterlades klar til nye gæster eller dig/jer igen. 

Skal vi ligeledes stå for den allerførste klargøring – der godt kan være lidt mere tidskrævende gøres dette til vores timepris (399 kr.).

Benytter du/I selv boligen imellem bookinger, står man enten selv for kommende klargøring eller ved bookning af os.

Sengelinned (opredning og leje)

Linnedpakker er inkluderet i alle bookinger.

Ved flere bookinger

1. Sørg for at der er fyldt op med:

toiletpapir, køkkenrulle, håndsæbe, opv. middel, opv. tabs samt skraldeposer til gæsternes ankomst.

Vi tjekker og sørger løbende for opfyldning af ovenstående og supplerer, hvis der mangler noget (flow)

Ejers ansvar: Det anbefales at have følgende liggende: batterier, el-pærer, lighter, stearinlys/fyrfadslys.

 

Vigtigt: Ekstra skraldesække: bestil gerne ekstra sække, hvis vi skal isætte en ny – det er vores erfaring, at gæster smider pap, flasker m.m. i og derfor ikke efterlader skraldeplads til de efterfølgende gæster.

Hvordan foregår nøgleoverlevering?

Nøgleboks: Der skal opsættes en nøgleboks, der gør det nemt og fleksibelt for de kommende gæster at ‘tjekke ind’

Hvordan foregår betaling?

Vi tilsender en faktura via mail.

Akutte situationer

Skulle der opstå en akut situation, der påkræver håndværker eller anden professionel hjælp tager vi os naturligvis af dette, så du/I kan koncentrere jer om noget andet. Dette er ikke inkluderet i prisen.

Andet praktisk

Ved sommerhuse: Ekstra skraldesæk: bestil gerne en ekstra sæk, hvis vi skal isætte en ny – det er vores erfaring, at gæster smider pap, flasker m.m. i og derfor ikke efterlader skraldeplads til de efterfølgende gæster

Værtsgave: vi sætter gerne en værtsgave frem efter aftale.

Der er mange muligheder i SOMMHUSOMRÅDERNE

Lidt statistik om boligudlejning i Danmark.

boliger

kunder

måneder

kr. om måneden